torsdag 7 januari 2010

Hrm....

Ja, allt annat än bra på detta är jag numera..... Tiden räcker inte till känns det som, det har varit en höst med mycket stress och massor att göra och december ska vi inte ens tala om när det handlar om att höja stressnivån. En normalt stressig månad för alla och en väldigt intensiv och stressig månad för oss då jag fyllde 30 4/12, Saga fyllde 5 21/12, sen julen på det och sen nyåret då vi alla låg magsjuka, hade syster med familj boende här då så vi var 8 personer i samma lilla hus med magsjuka=( Mindre rolig avslutning på ett annars fantastiskt år=) Nu laddar vi för 1 års kalas, för imorgon är ingen vanlig dag, nej för det är ju Märtas födelsedag! Jag kan inte fatta att det redan gått ett år, för ett år sedan idag var vi runt och gjorde en massa ärenden, bland annat var vi och kastrerade vår kattgubbe och tog hand om honom, jag hade inga som helst känningar på att något var på g och kunde knappast ana hur natten skulle bli eller vilka erfarenheter jag skulle få.
Min största fasa inför min andra förlossning var att föda hemma, vi hade pratat mycket innan om hur och när vi skulle åka in för att undvika detta scenario, vi tyckte att vi hade allt under kontroll, vi hade flera barnvakter ifall den första inte skulle hinna fram, vi var redo att bara brumma iväg då det var dags. Vi hann inte ens in i bilen.....
Trots att föda hemma under de förutsättningar som var, var bland det mest skrämmande och läskiga jag nånsin gjort så var det nåt så fantastiskt häftigt, coolt och underbart oxå. Jag skulle aldrig önska någon annan en sådan störtförlossning, man vill föda barn under någorlunda ordnade förhållanden, men nu blev det som det blev och vi gjorde det bästa utav allt=) Det tråkigaste av allt är att vi inte har ett enda kort på lillan förens väl inne på förlossningen, men det är sånt som händer, man kan ju inte vrida tillbaka klockan;)
Nu ska vi trotsa kylan, bege oss ut på staden för att inhandla någon present till våran lilltös, sedan ska de få sin andra spruta av influensavaccinet.... Återkommer senare med en förlossningsberättelse tänkte jag, kanske jag slänger in den som nu är 5 år gammal oxå, vi får se!
tjing!

Inga kommentarer: