fredag 12 juni 2009

En mycket trevlig dag och kväll

Åh, jag hade verkligen glömt bort hur fantastiskt roligt jag faktiskt tycker att det är med ridning=) Nu är det dessutom en riktig stömmel till häst som stallet erbjuder, han är stor, klumpig,osmidig och inte riden särskilt många gånger och ändå är det så fantastiskt roligt att sitta på hans rygg och jobba med honom! Det är ju jätteroligt att köra oxå, men det är som att ridningen ändå ligger en varmt om hjärtat, man tycker ju att jag borde växt ur det där, har ju trots allt ridit hela livet, haft egen häst på gården som barn, haft olika sköthästar och foderhästar och ändå så tycker jag fortfarande att det är bland det roligaste som finns, att pyssla med hästar=)
Sussie red barbacka på Grim, jag satt och var nervös att hon skulle åka i backen, hade ju känts taskigt då jag hade deras enda sadel... Nu gick det ju bra ändå men lite nervös fick man vara -hihi-
Sen efter ridturen fick hästarna mumsa på lite gräs innan de återvände till sina hagar och jag åkte hem. Väl hemma var det bara att byta om och amma Märta för att åka tillbaka till Buddbyn där vi blev bjudna på en supersmarrig middag, grillad lax! -mums- Tusen tack kära vänner!
Efter mat och fika skulle Saga rida och av bara farten blev det så att Fredrik och Jonas oxå skulle rida, så det var bara att ta in Rooster och sadla honom för att gubbarna skulle ta sig en kort -med betoning på kort- tur, de hade en för jäkla rolig stil men duktiga var dem! Både jag och Sussie blev mäkta imponerade! Barnen red både på Rooster och på Zorro=)
Sen hem och amma och lägga barn, efter det var jag ut på en prommis och nu sitter jag och ska snart in i duschen så man kommer sig i säng nån gång!
Trav imorgon, V75 så vi ska dit, pappa skulle oxå följa med, sen lär vi nog stöta på Sussie och Jonas där oxå=)

Fredrik skulle åka dit tidigt för att ställa bilen på en förhoppningsvis bra plats!

Tänker extra mycket på S idag som har det jobbigt just nu!
Nej, nu dags för duschen!!
tjing!

Inga kommentarer: